Spinning
Cardio fitness
Body shape
T. bodyworkout
Yoga

Zwangerschapspilates

De zwangerschap brengt een grote verandering in het lichaam teweeg. De spieren verzwakken en hormonale veranderingen spelen een rol in het anders aanvoelen van het lichaam. Werken volgens de principes van pilates tijdens de zwangerschap is ideaal om een sterker lichaam te ontwikkelen waardoor de groeiende foetus ondersteund wordt en waardoor onder meer rugklachten verminderen.

Beschikbaar in

Spieren

Tijdens de pilateslessen voor zwangere vrouwen wordt gewerkt op basis van de bekkenbodemmusculatuur. Er wordt veel aandacht besteed aan het voorkomen en bestrijden van rugklachten en bekkenklachten. Dieper gelegen rugspieren zullen sterker gemaakt worden in combinatie met de onderbuikspieren en de bekkenbodemspieren om het kindje beter te kunnen dragen.

Dit zorgt er ook weer voor dat het lichaam een betere houding krijgt. Het meer bewust worden van de spieren rondom de buik zal tot gevolg hebben dat de controle over de buik, bekken en lage rug na de bevalling sneller terug zal komen.

 

Er is uiteraard ook ruimte voor ontspanning. De ontspanningsoefeningen die worden gedaan leren het lichaam te ontspannen en kunnen heel goed worden toegepast tijdens het verloop van de zwangerschap en de bevalling.

Kortom, een perfectie combinatie tussen activiteit middels het aansterken van de spieren en ontspanning tijdens de lessen zal ervoor zorgen dat uw lichaam sterker wordt en in goede conditie blijft tijdens de zwangerschap.

Meer recensies