FAQ

Wij hebben de meest gestelde vragen voor je op een rijtje gezet.

Zwemles

Het is altijd mogelijk om een keer te komen kijken bij de zwemlessen in Amersfoort, Amsterdam, Blaricum of Baarn. Op het rooster vindt u de dagen en tijden terug waarop de lessen plaatsvinden.

Kinderen kunnen bij ons starten met zwemles vanaf 4 jaar. Doordat wij zwemlessen aanbieden in kleinschalige groepen is er veel persoonlijke aandacht waardoor kinderen al op jonge leeftijd doelgerichte instructies krijgen en zo de verschillende technieken voor de zwemslagen aanleren.

U kunt uw kind aanmelden bij R&A door het online inschrijfformulier in te vullen op onze website, welke te vinden is in het menu onder 'aanmelden'. U ontvangt dan direct een bevestiging van de aanmelding met daarin alle gegevens, de actuele wachttijden per locatie en per activiteit en algemene aanvullende informatie. Aanmelden is volledig vrijblijvend en zodra wij een plek beschikbaar hebben zullen wij telefonisch contact met u opnemen om de mogelijkheden te bespreken.

Wij hebben een wachtlijst voor alle locaties. Wij starten ieder jaar met nieuwe groepjes in de volgende maanden: januari, maart, april, mei, september en november. U kunt uw kind opgeven om in een bepaalde maand van een jaar te starten. Zodra er een plekje beschikbaar is zullen wij telefonisch contact opnemen om de definitieve startdatum en zwemtijd te bespreken. Voor onze locatie in Amsterdam geldt een wachttijd van minimaal 1 jaar, voor onze locaties in Amersfoort - Vathorst en Blaricum geldt een wachttijd van 6 tot 9 maanden. Voor onze locatie in Baarn geldt een wachttijd van 3 tot 6 maanden.

U kunt altijd kijken bij de zwemlessen van uw kind. Op alle locaties zijn er zitplekken gecreëerd langs de rand van het zwembad zodat u van dichtbij kunt zien hoe uw kind de verschillende zwemslagen aangeleerd krijgt. Een leuk proces om te volgen voor ouders en kinderen.

De drijfmiddelen waar wij mee werken tijdens de zwemlessen worden ook verkocht op locatie. Het voordeel van het oefenen met deze drijfmiddelen is dat de kinderen in het proces van het aanleren van de juiste zwemslagen wordt bevorderd omdat zij de juiste ligging behouden en daardoor sterker worden tijdens het vrijzwemmen of gedurende de vakanties.

Aquasporten

Wanneer u een baan reserveert voor het banenzwemmen dan ziet u een aanduiding van een kleur terug voor een bepaalde baan. Op locatie wordt dit weergegeven door middel van een gekleurde pylon bij de desbetreffende baan. De blauwe baan is de borstcrawl baan, de groene baan is de snelle baan en de gele en oranje baan zijn de reguliere banen.

Het is altijd mogelijk een proefles aquasporten te volgen.

Wave Ticketing (reserveren voor onze activiteiten)

Bekijk ook onze uitleg video's over Wave Ticketing onderaan deze pagina.

Wave Ticketing

Reserveren voor activiteiten. Bekijk ook onze uitleg video's over Wave Ticketing onderaan deze pagina.

Voor al onze activiteiten dient van tevoren te worden gereserveerd. U kunt een los ticket boeken of een rittenkaart aanschaffen en hiermee uw reservering maken. Op de pagina 'reserveren' kunt u ervoor kiezen om een los ticket te boeken, een rittenkaart aan te schaffen of in te loggen in de Mijn Omgeving wanneer u al in het bezit bent van een rittenkaart. Vervolgens kunt u gemakkelijk via de kalender kiezen voor de gewenste activiteit, dag en tijdstip.

Een gemaakte reservering kunt u gemakkelijk online zelf annuleren of omboeken.

Los ticket
De termijn voor het omboeken of annuleren van een los ticket is 24 uur voorafgaand aan het tijdslot van de reservering. Als u bijvoorbeeld een reservering heeft gedaan voor een activiteit op dinsdag om 9.00 uur dan heeft u tot maandag 9.00 uur de tijd om deze reservering om te boeken of te annuleren. Wanneer u op een later moment annuleert zijn wij genoodzaakt hiervoor annuleringskosten in rekening te brengen a € 2,50 conform de gestelde eisen vanuit Ticketcounter. Het annuleren van een los ticket kan via de link in uw bevestigingsmail. Uiteraard kan het natuurlijk gebeuren dat u ziek bent op de dag van de reservering of dat u wegens onvoorziene omstandigheden toch niet aanwezig kunt zijn. Om deze reservering te annuleren verzoeken wij u vriendelijk een mail te sturen met opgaaf van reden naar de desbetreffende locatie zodat wij de reservering voor u, eventueel met terugwerkende kracht, ongedaan kunnen maken.

Rittenkaart
Wanneer u een rittenkaart heeft kunt u deze tot 5 minten voor aanvang van de reservering deze annuleren of omboeken. Wanneer u op een later moment annuleert zal deze rit alsnog van uw rittenkaart afgeschreven worden. Het annuleren van een reservering vanaf een rittenkaart kan door in te loggen in de Mijn Omgeving. Uiteraard kan het natuurlijk gebeuren dat u ziek bent op de dag van de reservering of dat u wegens onvoorziene omstandigheden toch niet aanwezig kunt zijn. Om deze reservering te annuleren verzoeken wij u vriendelijk een mail te sturen met opgaaf van reden naar de desbetreffende locatie zodat wij de reservering voor u, eventueel met terugwerkende kracht, ongedaan kunnen maken.

Uiteraard is het nog steeds mogelijk om langs te komen op onze loactie en ter plekke een reservering te maken en te betalen voor één van onze activiteiten. Onze collega's helpen u graag!

Uiteraard is het nog steeds mogelijk om langs te komen op onze locatie en ter plekke een rittenkaart aan te schaffen voor één van onze activiteiten. Onze collega's helpen u graag!

Los ticket
Wanneer u een los ticket heeft geboekt kunt u de details van uw reservering terugvinden in de bevestingsmail die u heeft ontvangen. Ook kunt u vanuit de bevestigingmail uw toegangsbewijs (in de vorm van een QR code) voor toegang tot de zwemzaal openen en deze zelf scannen bij de receptie.

Rittenkaart
Wanneer u vanaf een rittenkaart een reservering heeft gemaakt kunt u de details hiervan terugvinden door in te loggen in de Mijn Omgeving. Hier kunt u gemakkelijk uw reserveringen bekijken, annuleren, tijdsloten veranderen, nieuwe reserveringen maken of een nieuwe rittenlaart aanschaffen. Ook kunt u vanuit de Mijn Omgeving uw toegangsbewijs (in de vorm van een QR code) voor toegang tot de zwemzaal openen en deze zelf scannen bij de receptie.

Wanneer u een rittenkaart heeft is de QR code (uw toegangsbewijs) terug te vinden door in te loggen in de Mijn Omgeving.

Wanneer u een los ticket geboekt heeft is de QR code (uw toegangsbewijs) terug te vinden in de bevestigingsmail. Hierbij is het wel van belang dat u bij het boeken van een los ticket aanvinkt dat u ook graag uw tickets als mobiele tickets (Wallet) zou willen ontvangen. Wanneer u de QR code niet kan downloaden kan het zijn dat u eerst nog een QR code scanner en lezer app moet downloaden.

Overig

Op alle locaties hebben wij zwemwater met een temperatuur tussen de 30 en 31 graden. Dit is zeer aangenaam voor alle bezoekers en uiteraard voor de leerkrachten die het merendeel in het water staan tijdens de lessen.

In de vakanties wordt er regelmatig familiezwemmen georganiseerd op onze eigen locaties in Blaricum en Amersfoort - Vathorst. Nog wat zwemslagen oefenen of gewoon lekker spelen in het water? Het zwembad is dan geopend voor iedereen. Houd onze social media kanalen in de gaten voor nieuwe data. Daarnaast bieden wij ook banenzwemmen aan op deze locaties.

Op alle locaties is voldoende parkeergelegenheid beschikbaar in de nabije omgeving van de zwembaden. Voor de locatie Amsterdam dient er betaald te worden voor het parkeren van maandag tot zaterdag (zondag is nog gratis).